Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-12, 14:34   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste boligpolitikk

Banken min regnet nå 7% når jeg søkte på lån. Så det er nå utfyllt derifra.

Studenboliger, jo forsåvidt, men som allerede sagt, bør studentene kunne se på bolig i utkanten av byene og ikke absolutt mitt i smørøyet av by sentrum.

20års nedbetaling, vil jo igjen bety enda vanskeligere for folk å komme inn på boligmarkedet, som allerede sagt.

Jeg vet ikke helt hva som kan endres for at ting skal bli så mye bedre. Men jeg syns egenkapitalgrensen er ganske høy og at det visstnok ikke er mulig for banker og overhodet vise noe skjønn. Leste en bank som hadde hatt besøk av en nyutdannet advokat og lege, dette var før jul. Som ikke hadde noe egenkapital da de hadde hatt lang studietid. De kunne gi disse lån på bakgrunn av at de ville ende opp med godt betalte jobber, men etter jul når de nye reglene kom, så kunne de ikke lenger fått lån hvis de da hadde kommet, fordi de ikke har egenkapital.

Og det er en ganske høy egenkapital, hvis man trenger litt plass.