Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-12, 15:48   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beste boligpolitikk

Mindre arbeidsinnvandring tror jeg ikke vil vi se med det første slik situasjonen er i en del andre land. Høyere arbeidsledighet kan vi få som resultat av økonomien i en del andre land og en manglende emne til å omstille oss her til lands - og et feil fokus i utdanningspolitikken. På sikt er det flere fallgruver for norsk økonomi.

En storstilt utbygging trenger ikke føre til et krakk så lenge det bare dekker et behov som er reelt. Jeg tror nok man på en del steder i landet kan se en reduksjon av prisene.

Ser man på hva som har forsårsaket problemer i flere andre land var at det i utgangspunktet ble gitt lån som bankene egentlig ga med svært stor risiko. Av vi har fått kravet for egenkapital er et sentralt element her, og jeg sitter med inntrykket av at folk normalt sett ikke får høyere lån enn de klarer å håndtere. Jeg føler at det er mer unntakene der folk får svært høye lån uten ekstra sikkerhet og høy egenkapital. Men her har man nå også blitt strengere de par siste årene.

Norge trenger en arbeidsinnvandring. Samtidig trenger vi å redusere de offentlige kostnadene - eller i hvert fall omplassere kostnadene i henhold til hva vi ser for oss som vår næringslivsrolle i framtiden. For vi er absolutt et land der folk jobber på kontorer..... Faren er nå at man kan stå foran en del innvandring som kan utnytte systemene vi har i henhold til rettigheter også andre EU-borgere får, samt også kostnader knyttet til mislykket integrering og en trygdepolitikk som har mange positive elementer i seg i utgangspunktet, men som kanskje vel mange utnytter?