Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-07, 09:50   #143
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Så hun syntes det var greit at du dro ut på fest, når hun visste at du drakk? (Og fikk det bevist når hun hentet deg?)

Da jeg konfronterte min mor med at jeg drakk i voksen alder sa hun at hun oppdaget det et par ganger (hun hentet meg jo hver fredag og lørdag i ca to år)), men valgt å ikke lage en stor sak med ransakelser, utspørringer etc fordi hun da kunne risikere at jeg ikke ville bli hentet og ikke ville fortelle hvor jeg skulle eller hvem jeg var med. Det så hun på som et alternativ der hun ikke ville ha noen kontroll på meg og at jeg, som oppsternasig tenåring, kanskje ville finne på verre ting som ble fremprovosert av strengere kontroll. Når hun hentet mine venninner og meg på byn visste hun hvem jeg var med, at jeg kom meg trygt hjem og at jeg ikke drakk mer enn at jeg kunne prøve å skjule det for henne.

Jeg tror hun tok en klok avgjørelse. Jeg var veldig oppsternasig som tenåring, men følte at det at mamma og pappa stolte på meg, lot meg få lov å gå på byen og hentet meg var en trygghet. Hadde jeg blitt utsatt for ekstrem kontroll hadde jeg nok gått av skaftet og gjort ting bare for å straffe mine foreldre. Jeg er glad for at jeg ikke er obsternasig tenåring lenger. Det er slitsomt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat