Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-12, 17:43   #35
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ER det jeg ikke tåler i sjampoer?

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Jeg har også slitt med dette i årevis. Det verste er at det virker som om jeg har blitt immun mot flere og flere shampooer. Jeg bruker masse penger på en ny "vidundershampoo" og hodebunnen blir midlertidig bedre. Så kommer problemet gradvis igjen, og shampooen slutter å virke. I de verste periodene har jeg tydd til Fungoral, men i det siste har heller ikke den gitt effekt. Det har vært så ille at jeg overhodet ikke har kunnet bruke svart genser, jeg har sett helt nedsnødd ut.

Jeg har svært tykt hår. I desperasjon klippet jeg meg "nesten-kort" nylig, og det har hjulpet veldig. Har vært kløfri i ukesvis, og det har jeg ikke vært på flere år. Problemet nå er at jeg absolutt ikke kler kort hår.

Men har du prøvd å gå tilbake til shampooene som virker etter å ha vært "av" dem en stund?
Man blir immun. Frisørene anbefaler vel å bytte merke hver eller annenhver gang man kjøper shampoo. Men etter å ha brukt noe annet en stund, så kan hvertfall jeg få effekt av å gå tilbake til den som virket best.
Jeg har før øyeblikket "pause" fra den som funker aller best for meg, nettopp fordi den har mistet mye av effekten. Men jeg håper i det lengste at det skal hjelpe med en lengre pause, for den har virkelig gitt meg et nytt liv. Ingen flere tokter med desperat kloring i hodebunnen, blodrøde negler og vill i blikket. Dog er jeg _der_ : peker tilbake på forrige setning: nå mens jeg prøver å finne noe som funker bare pittelitt, sånn mens jeg venter.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat