Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-12, 23:12   #5
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens tips: ARK med app og lett tilgjengelige bøker

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for tips.
Jeg har lenge vært medlem der men ikke kjøpt noe men har lastet den ned nå.
Men atte, leser dere bøker via mobilen altså?? Jeg synes dette ble fryktelig smått!! Må vel være slitsomt å lese en hel bok på en mobilskjerm?
Eller er det ment til nettbrett?

Jeg leser gjerne på telefonen, en HTC Desire. Bruker Aldiko som leser, og der kan man endre skriftstørrelse hvis man synes det blir for smått. Jeg har også lest noen bøker i pdf (uten mulighet til å endre skriftstørrelse), og synes det også går greit. Veldig greit å lese på senga på telefonen, for da slipper jeg å forstyrre samboeren med å ha på lyset hele natta!
Eneste er at hvis jeg skal lese i pdf-reader i et mørkt rom så går jeg inn og slår av automatisk justering av lysstyrke på telefonen, og skrur ned lysstyrken så lavt som det går, det er litt mer behagelig for øynene synes jeg. I Aldiko kan man lett justere det underveis, og der er også nattmodus som konverterer fargene så det blir hvit skrift på sort bakgrunn istedenfor omvendt. Man kan vel også velge andre bakgrunnsfarger når jeg tenker meg om.
Edit: Måtte sjekke, og man kan velge mellom alle regnbuens farger både som bakgrunns- og tekstfarge.

Jeg hadde tenkt å teste appen til Ark, men hvis mange har problemer med den så tror jeg at jeg dropper det. Jeg har ekstremt liten tålmodighet med teknologiske duppeditter og løsninger som ikke funker som det skal.

Sist redigert av Nyx : 24-07-12 kl 23:18. Årsak: Måtte jo sjekke, da.
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat