Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-07, 08:33   #197
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Nå ser jeg at dette har utviklet seg () til å gjelde noe mer enn alkohol i konfirmasjon ...

For å være helt ærlig har jeg aldri tenkt på at det serveres alkohol i konfirmasjon jeg? Litt naiv der kanskje .
Men jeg kommer jo fra ei trøndersk bygd, så hos oss var det sånn at når man var konfirmert, så fikk man dra på fest.

Da dro vi jo ofte på fest sammen med både naboer, foreldre - og til og med besteforeldre .
Men alkohol på selve konfirmasjonsdagen var liksom aldri noe tema. Det er jo liksom midt på dagen? Med både små og store barn.

Når det gjelder alkohol sånn ellers så tror jeg ikke det finnes noen fasit. For noen funker det å se voksne rollemodeller drikke en gang i blant, og for noen fungerer det å få med seg alkohol hjemmefra. For andre ikke.
Men å tro at man har kontroll over sitt tenåringsbarn til enhver tid er vel litt naivt? .

Selv om jeg fikk med alkohol hjemmefra som tenåring, kommer ikke jeg til å gjøre det til mitt barn. Tror jeg. Det gikk helt fint for meg, og mamma og pappa visste at jeg uansett fikk tak i (dårlig) HB et annet sted. Men uansett vil jeg nok ha det prinsippet som mor selv.

Satser på at alkohol og dop er helt UT når mine barn blir tenåringer..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat