Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-12, 21:28   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har, har hatt, eller har grunnleggende kjennskap til Rottweiler …

Jeg, og flere med meg har skrevet endel i DENNE tråden.

Fantastisk flott rase, lærenemme og utrolig flotte hunder. For oss var han en perfekt familiehund, han fikk bare en ny rynke i panna for hvert barn vi fikk, som han måtte passe på.

Sosialisering er viktig, likeså trening på lydighet, dette er store hunder, og folk flest er redde for rasen, da er det viktig å ha kontroll på hunden. (Like viktig med andre raser også, selvsagt, men folk er nå spesielt redde for rottweiler).

Både mannen og jeg var oppvokst med hund, og rottisen vår, var den første hunden vi hadde sammen. Nå måtte vi avlive han i høst, og savnet er enormt stort. Vi er fremdeles i tenkeboksen på om vi skal gå for en ny rottis, eller en labrador neste gang. Grunnen til at vi vurderer å bytte rase i tilfelle, er rett og slett fordi vi er redde for å forvente en ny godgutt som vi hadde, og kanskje ikke helt klare å se forbi forskjellene på den gamle og nye hunden, man har jo sine forventninger til ny hund, basert på den gamle man hadde, i hvertfall hvis de blir veldig like av utseende.

Jeg kan tipse deg om "vår" oppdretter på prikk, og om du lurer på mer, er det bare å spørre.