Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/Oslo
Hvis du ikke vil være avhengig av bil ville jeg valgt nært tog. Brakerøya (og nederst på nøstet mot/i Lier), Danvik og Gulskogen er koselige områder med kort avstand til tog. Det er skoler og barnehager i gangavstand på alle tre stedene. Ingen av stedene er typiske rekkehusområder, men det er mange to og fleremannsboliger. Det bygges nye rekkehus på Gulskogen, men de er nok over budsjett. Gulskogen og Danvik er nær idrettsarenaer, drammensbadet, biblioteket, sentrum, tursti langs elva osv.
Tranby er også et koselig sted. Her bør du nok ha bil. Innenfor ringveien virker som et veldig koselig sted for småbarnsforeldre. Her er det små eneboliger, rekkehus og fleremannsboliger. Skole og barnehage i nærområdet. Jeg kjenner ikke til resten av Tranby. Fra Tranby kan man pendle med buss til Oslo, men jeg vet ikke noe om tider og tilgjengelighet.
Konnerud er Tranbys likemann på motsatt side av byen. Her finner du også rekkehus, tomannsboliger osv. Ti minutter med bil/buss til toget.
Åskollen er også et område med denne typen boliger. Ti minutter med bil/buss til toget.
Nå er det vel forsåvidt 10 minutter til toget fra flere steder på bragernes-siden også... Jeg bærer nok preg av å bo på strømsøsiden, og stortrives der.