Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-12, 10:35   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Drammen/Oslo

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg skal ha ungene 60% og eksen 40%. Dvs at jeg har dem tre dager i uka fast samt annenhver helg. Tror kanskje det skal gå an å få til? Da kan jeg jobbe lenger de to dagene i uka jeg ikke har dem.

Angående pris og vedlikehold så må man jo se på pris+ fellesgjeld og faste utgifter ja. Hvor mye vedlikehold kommer sikkert egentlig mest an på alder.

Jeg er kanonfornøyd med å bo i borettslag. Vi bor i et enderekkehus, har fire soverom, stue og kjellerstue. Fellesgjelda var ved siste selvangivelse 39 000 kroner, borettslaget er ca. 30 år gammelt, og har vært godt drevet. Betaler 3400 kroner i husleie, og siden vi nå er inne i "vedlikeholdsårene" etter at fellesgjelda nesten er betalt så opprettholdes husleien på dette nivået for å gi rom for at det må dreneres, skiftes kledning, vinduer etc. Husleia dekker ellers alt ytre vedlikehold, det elektriske til og med sikringsskapet, vann og renovasjon, tv, brøyting og vedlikehold av fellesområder, forsikringer. Og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå. Jeg simpelthen elsker å bare ringe noen når verandadøra må skiftes, eller som i vinter, da et eller annet blåste av pipa - da ringte jeg til vaktmesterservice, og vips så hadde noen andre enn jeg/mannen fikset det. Det er ingen som legger seg opp i hva vi gjør inne i huset, eller ute. Vi bygget terasse på framsiden av huset i fjor, og søkte ikke om det. Det er også bygget en stor terasse på baksiden, men det var før vi kjøpte. I år har vi satt opp gjerde og port, ingen har rynket på nesa over det - tvert i mot stopper naboene og syns vi har vært flinke. Vi har trampoline i hagen, og den er det unger på hver eneste dag i sommerhalvåret, uten at noen klager på det heller. Jeg elsker å bo i borettslag, og med mindre jeg flytter tilbake til bygda, noe jeg aldri kommer til å gjøre, så skal jeg alltid bo tett på andre. Det er alltid noen å leke med i et borettslag, både for store og små.

Unngå nye borettslag med høy fellesgjeld, eller eldre borettslag som ikke har drevet med vedlikehold. Sjekk om det er "blandet" bosetning i borettslaget, da slipper du alt for mange unger, eller alt for mange eldre som ikke liker lyder.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat