Sv: Nytelse
Jeg er ikke i en luksussuite. Jeg er på fjellet . Med klatreutstyr og gode klatre/-turvenner. Det er en strålende, ikke for kald høstdag, slik at det er fine farger, man kan klatre uten å bli alt for svett, men slipper å bli kald på fingrene. Vet ikke helt hva vi spiser etter den fantastiske fjellturen vi har hatt, men det er nok noe Jonas (den ene klatre-/turvennen min) tilbereder på bålet. Sannsynlig vis fjellfisk som han har fisket. Med poteter og masse rømme. Min venninne Sigrid sørger for desserten, hun er god på slikt. Vet ikke helt hva det skulle være, men det involverer nok multer. Så drikker vi selvfølgelig bayer, og Jostein, en annen av mine turvenner, drar fram en sjelden whisky som han kjøpte på et lite destilleri under sommerens ferie i Skottland (han var der). Vi løser verdensproblemer og mimrer foran bålet før vi sovner i telt, eller kanskje under åpen himmel? Våkner til frisk fjelluft og en av de andre har allerede vært oppe, fyrt opp primusen og laget kaffe på kjelen, som jeg kan nyte mens jeg fortsatt sitter i soveposen. Enda godt jeg ikke fikk hodepine av whiskyen!