Sv: Diverse spørsmål til dere som ferierer i Danmark
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg lurer virkelig om vi har vært på samme sted eller om ungene mine og jeg har vært blinde i parken. De bruker å tiltrekkes av ræl og eneste sted de ble tiltrukket i legoland var ved inngangsområdet. Jeg må sannelig kikke gjennom bildene ennå en gang. Ikke umulig at jeg overser ting.
Kanskje vi mener forskjellige ting med "ræl"? Jeg mener i all hovedsak "stæsj" som 9 åringen er over middels opptatt av. Fra inngangen og oppover ligger det jo både butikker og outlets med null lego men med klær og stæsj. Til og med i det Nintendobygget var mesteparten av arealet salg av klær og stæsj. Så var det bodene med ufattelig mange øredobber av typen 5 par for 100 kr og masse skjerf, armbånd, tatoveringer og alt en 9 åring som er opptatt av dette kan drømme om.
Selvfølgelig kan man snakke med barna om dette på forhånd som apan sier men poenget mitt er vel at jeg helst vil slippe ræl og kommers i en temapark som Legoland. Greit med utsalg av Lego men la meg slippe sydenbodene og outlets please!
Vi var der siste uken i juni, det var iskald vind og jeg var i dårlig form (visste ikke da at det var kyssesyken). Godt mulig at dagen min ble preget av begge disse faktorene men det forandrer ikke det faktum at jeg misliker parker med så mye salg og lite attraksjoner. Det var en Lego innstallasjon jeg synes var fantastisk og det var den vi så bittelitt av når vi kjørte Polarekspressen. Ellers ble jeg veldig distrahert av hvor skittene de andre var og maten vi kjøpte leverte vi tilbake og fikk heldigivs pengene igjen. (Ferdigpakket pastasalat som virkelig ikke var spiselig og chicken nuggets som det rant fett av, ikke fritert riktig). Og nei, jeg forventer ikke all verden av mat i slike parker men minimum på være at det er spiselig.
Men klart, hvis noen av barna hadde vært veldig opptatt av Lego kan det godt hende de hadde fått større utbytte av dagen. Legobutikken var jo fantastisk men igjen, shopping er jo ikke hovedformålet med Legoland.
|