Sv: Hva male panel tak med?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg for min del bruker den tiden det tar å få det pent. (Og jeg kan fint male en panelvegg uten å dekke til gulvet under.)
Hvis du er en "bare få jobben gjort"-type, så er det sikkert like greit å holde seg til akrylmaling, jfr. det jeg skrev tidligere i tråden. (Og jeg synes ikke det er galt å være en slik type, bare så det er sagt. Jeg mener bare at vi da har ulikt utgangspunkt for diskusjonen og ganske sikkert vektlegger ulike ting.)
Det blir pent - slurver svært sjeldent på slikt....
Men da med vannbasert maling...
Men gjerne blir også ta slik at "småting" ikke er noe man legger merke til om man velger å studere det fra stigen. Da må man se "kost/nytte"-forholdet i å bruke lang tid når det ikke er noen synlig forskjell uansett.
Jobbet en del som maler (gamlingen var malermester og drev eget firma), så man legger seg også en "teknikk" etter hvert for en mellomting av tempo for å få ting gjort og for at det skal bli temmelig bra samtidig. Jeg kan også greit male uten å dekke til i en del tilfeller. Men jeg føler at jeg kan jobbe raskere hvis jeg dekker til og ikke trenger å være like påpasselig. Og vannbasert maling er gjerne grei å fjerne fra de fleste harde underlag