Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-12, 01:05   #83
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dialektskriving gjør vondt i øynene

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dialektskriving er veldig vanlig hos Stavangerfolk. Selv skriver jeg som regel bokmål, men svarer på dialekt om noen Stavangerfolk skriver på dialekt til meg, og jeg chatter med andre Stavangerfolk på dialekt (om de gjør det) osv. Hadde føltes vanvittig kunstig å feks. chatte eller skrive en sms til Fibi eller min mor eller lignende på bokmål, så det skjer ikke. Men jeg skriver aldri statusoppdateringer og slikt på dialekt. Om noen sletter meg fra FB fordi jeg skriver på dialekt med noen venner, så er det helt greit for meg.

Samme her. Og her forleden tror jeg at jeg hadde en halv statusoppdatering på dialekt, helt uten at Missa slettet meg! Jeg kan fint chatte på dialekt, og om noen skriver på dialekt til meg på statusoppdatering på dialekt, så svarer jeg ofte på dialekt. Og tilsvarende kommenterer jeg gjerne på dialekt om statusoppdatering er på dialekt. Men så forstår jeg jo hva det står.

Trøndere derimot!