Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-12, 09:21   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreprotest mot nivådelt undervisning

Nivådeling er greit, men ikke permanente mestringsgrupper. Slik det har vært praktisert på vår skole har man kartlagt elevene og satt sammen grupper i begynnelsen av skoleåret. Å bytte mestringsgruppe i løpet av skoleåret har vært nesten umulig. Jeg mener at slik vår skole driver det er det ikke etter opplæringsloven (dette er ikke Kastellet skole). Skal man drive med nivådeling må man gjøre det på en annen måte. Jeg opplever at min sønn ikke har fått tilstrekkelig opplæring i norsk siden han på grunn av dysleksi i flere år har vært på gruppe med elevene som ikke kan godt nok norsk. Og at han er like dårlig i alle temaer innenfor norsken nekter jeg å tro. Det samme gjelder matematikk. Han ble satt på et dårligere nivå fordi han trengte mye hjelp med lesing av oppgavetekster og med å komme igang, ikke fordi han strevde med selve matematikken. Vi har måttet kjempe en hard kamp for at han skulle få den undervisningen han har hatt krav på og jeg er slett ikke sikker på at de har utnyttet hans potensiale. I tillegg har han gitt litt opp.

Nivådelingen gjorde også sitt til at de ikke oppdaget at han slet med lesingen. Han ble satt ned til laveste nivå i norsk, matematikk og engelsk uten at noen reflekterte over dette. Det var vi som til slutt krevde en utredning og det kom fram at han er veldig dyslektisk (om man kan si det på den måten).

Jeg er veldig glad for denne uttalelsen og kommer til å lese den nøye når jeg får tilgang på den. Og eventuelt kjøre sak på vår skole.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat