Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-12, 17:58   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil? Plass til 3 tenåringer, sitte høyt, nok bagasjeplass

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi haddecen s-Max i noen måneder nå i høst og den kjente jeg meg til tider litt småkvalm i når jeg ikke så på veien. Det gjorde jeg aldri i Touranen som vi hadde i 4 år.

Hmm.. vel. Både S-Max og Touran er i utgangspunktet temmelig stive biler. Og av flerbruksbilene med nok de mer "sportslige" kjøreegenskapene slikt sett. S-Max er en bil som krenger ganske lite.

Touran er nok ekstra stiv med sportsunderstell. Jeg vil ikke anbefale sportsunderstell da jeg synes VW-modellene blir for stiv med dette - går en del ut over komforten. Standard oppsett på Touran er stivere enn det en del andre bilprodusenter kaller sportsunderstell.....

Ellers blir jo S-Max en ganske kostbar bil sett ut i fra prisen oppgitt i starten her. Spørsmål i henhold til forutsigbarhet i utgiftene man kan stille er jo videre om man vil helst kjøpe en ny bil med 5 års garanti/reklamasjonsrett eller en bil som er gått noen år, og der man etter hvert må regne inn noe høyere utgifter bl.a. til nye dekk, en del serviceelementer, slitasje på bremseklosser og skriver osv... er en del slikt som også skal tas inn i regnestykket når man kjøper en f.eks. 3 år gammel bil kontra en ny bil.

Regnestykket ellers tror jeg vil si at hvis man f.eks. har en ny bil i 5 år vil det prosentmessige verditapet være lavere på f.eks. Touran og S-Max kontra 5008 og C4GP.