Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-12, 19:50   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt brød som ikke er som en svamp

Brødene til Bakefri i Oslo er veldig gode. Særlig loffen de baker har en veldig riktig konsistens. De selger også noen brød-mikser så man kan bake selv. Brøden er dyre, da, men verd det med tanke på smak, konsistens og næringsverdi, synes jeg. De holder til i Kirkegata i Oslo.

Ellers pleier jeg å bake rundstykker av litt løs deig, som er lagd med en blanding av ulike glutenfrie melsorter som jeg har tilgjengelig (aldri bare melmix fra Semper, Toro eller Finax, det blir ofte svampete og pregløst), som f.eks. quinoamel, amaranth-mel (litt vanskelige bakeegenskaper, så aldri en veldig stor andel av blandingen), bokhvetemel, fullkornsrismel ol. Det gir mer smak (om enn en tilvenningssak), og derfor litt mer spennende.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat