Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
De har bodd der i alle år siden huset ble bygd, så går ut ifra at de har visst det. Og hele nabolaget har fått med seg at vi gravde. Vi ønsker ingen kompensasjon, vi ønsker bare ikke å betale regninger for skjøtingen.
Dårlig formulering fra min side. Sorry.
Da håper jeg for din skyld at dere kommer noen vei med kabelselskapet, for jeg tviler sterkt på at dere kan pålegge naboen å betale. (De har ikke tvunget dere til å grave, for å sette det på spissen. )
Nå får du først finne ut om dere har undersøkt godt nok før graving. Som sagt så har ikke jeg peiling så der kan jeg ikke si noe mer.
Jeg forstår jo at det er sure penger, men jeg hadde alikevel aldri kommet på at det er naboens feil. Kabler ligger på kryss og tvers.
Jeg kom plutselig på at for noen år siden så ble min tante kontaktet av kabel + etteellerannet selskap jeg har glemt hva var, om at de måtte legge kabler gjennom hennes hage. Hele hagen ble gravd opp og kabler ble lagt ned. Ingen av kablene ble noen gang knyttet til HENNES hus.
Så jeg tror ikke en kan nekte på å ha andres kabler på egen eiendom egentlig? Men de hadde anleggsgartner som fikset hagen hennes etterpå da.