Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-12, 07:28   #2
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

Dette er min oppskrift som funker best for meg; først underlakk, så 2-3 lag neglelakk, avslutte med overlakk. Tørke så lenge som mulig mellom hvert lag, hvert tynne lag, det er egentlig det viktigste.
Så over til merker.
Jeg liker underlakken Base Coat fra OPI. Den tørker kjapt, lakken sitter bedre oppå og den beskytter neglene mine mot misfarging. Ett lag med denne. Så vente litt.
Når det gjelder neglelakk er jeg litt altetende når det kommer til merker. Bruker mest OPI, men også Chanel, Dior, Deborah Lippmann, Essie, China Glaze og billigmerker som f.eks B-Young. 2 lag med neglelakken, 2 relativt tynne lag, tørke godt i mellom.
Avslutter alltid med ett lag Seche Vite sin fantastiske overlakk Dry Fast Top Coat. Den er knallbra og jeg gidder ikke å lakke neglene mine uten, ingen over og ingen ved siden. Det eneste problemet med den er at den etter en stund vil tykne og bli nesten umulig å påføre tynt og pent.
Den kan ikke tynnes ut med aceton heller, derfor bør du kjøpe en Seche Vite Restore Thinner. Du får med dråpeteller, og den er kjempegrei å bruke også til andre neglelakker som har blitt for tykke.
Jeg kjøper underlakk, overlakk og tynner på nett, mye å spare, det billigste er fra ebay, kjøper bare fra top rated sellers og har alltid fått det jeg vil ha. Jeg kjøper også de fleste neglelakkene fra ebay, Deborah Lippmann har jeg vel tidligere fått rimeligst fra Amazon, ellers kjøper jeg Chanel, Dior og billigmerkene over disk i butikk.
Mitt beste tips for å bevare neglelakken lenge er forresten å bruke hansker på kjøkkenet og når du ordner med vått tøy. Vann er drepen på lakken. Og i det hele tatt å gjøre så lite praktisk og nyttig arbeid som over hodet mulig, dvs la for all del andre, som kanskje ikke har så vakre negler som du har, gjøre det for deg. Du kan f.eks se på tv i stedet, det sliter minimalt på negler.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat