Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-12, 11:27   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samordnet opptak, studiestart og mangler studieplass

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Oddsen for at alle fem hundre vil inn på medisin i Oslo, og karaktermessig burde sluppet inn, er ganske liten. Det er veldig mange studier hvor det er en del slingringsmonn. Og i motsetning til Teofelia har jeg opplevd at "overbookingen" på opptaket har slått ut helt annerledes enn det man forventet, så man har sittet med f.eks 170 studenter i august når man har hatt 120 studieplasser. Og jeg sier ikke at det er lett, men vi finner jo alltids en løsning.

Joda, det har skjedd her også, men det er unntaksvis – og temmelig utfordrende.

Jeg er veldig enig i at det er et poeng å være fleksibel hvis det er systemet sin feil og ikke egentlig noe som søkerne burde oppdage selv. Hvis det er søkernes egen feil, ser jeg ikke det samme behovet for kompensasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat