Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-12, 21:14   #97
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dialektskriving gjør vondt i øynene

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Men igjen, jeg er fra nord, og det er veldig sjelden jeg leser oppdateringer som ikke er på dialekt. Det er interessant at dere "søringer" ikke praktiserer samme fb-kultur..

Jeg er også nordfra og ser sjelden andre nordlendinger skrive FB-oppdateringer på dialekt (skriver selv aldri på dialekt). Tror jeg har 2-3 på lista som gjør det innimellom. Jeg liker ikke å lese tekst skrevet på nordnorske dialekter, selv om jeg altså er derfra selv. Jeg synes det er slitsomt.
De aller fleste (kanskje alle, husker ikke i farten) jeg kjenner fra Stavanger derimot skriver nesten alltid på dialekt. Rart det der.