Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-12, 23:46   #4
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke fornøyelsesparker har du vært i?

Til ikke å være så glad i fornøyelsesparker, har jeg jammen vært i ganske mange!

Utlandet:

• Disneyland, California
  • Universal Studios, California
  • Disney World, Florida
  • Euro Disney, Paris
  • Gardaland, Italia
  • Tivoli, København
  • Fårup, Jylland
  • Legoland, Jylland
  • Liseberg, Göteborg
Norge:
  • Tusenfryd
  • Hunderfossen
  • Kongeparken
  • Dyreparken i Kristiansand
Og veldig mange badeparker. Jeg likte godt Dyreparken i Kristiansand, fordi det var en behagelig stemning og ikke bråkete og heseblesende, i sterk kontrast til Tusenfryd, for eksempel. Disney-parkene var overraskende morsomme, men jeg må tilstå at livsfase ved besøket nok har litt å si for hvilket inntrykk jeg sitter igjen med av de ulike parkene. Det kan bl.a. hende at jeg ville ha fått stjerner i øynene dersom jeg hadde stiftet bekjentskap med Tusenfryd som barn.

Jeg irriterer meg over parker med et billettsystem som Tusenfryds, hvor inngangsbilletten koster en formue, og gir tilgang til alle attraksjonene. Det er en særdeles dårlig deal når man ikke benytter seg av noen av dem. Da er det bedre slik det er i Liseberg og i Tivoli i København.

Tivoli og Liseberg er også mye hyggeligere å rusle i enn Tusenfryd, synes jeg. Kvaliteten på berg- og dalbanene og sånt er jeg ikke den rette til å uttale meg om.