Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-12, 23:15   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Som sørlending var det helt utenkelig for meg å skulle si Maarn før jeg flyttet til østlandet. Her er jo jeg den rare () og ingen skjønner hvem jeg snakker om hvis jeg sier Maren.
Jeg sier også Christårr når jeg er hjemme på sørlandet.

Men altså, hvis Chatrine ikke er en skrivemåte av Katrine, hvordan skal det uttales da? Sjatrine?

Selvsagt skal det uttales Sjatrine. (Om man ikke med litt godvilje overser at foreldre har skrevet navnet feil.)

Jeg klarer heller ikke å si Maarn. Dvs. jeg klarer å si det med skarre-r, men det høres virkelig rart ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat