Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-12, 14:04   #16
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle for dummies

Med Calibre og lett googlbare tillegg kan man (ulovlig) fjerne de kunde- og leserfiendtlige bruksbegrensningene på Kindle-bøker fra Amazon. (Som Hjertensfryd nevner over; tilsvarende (ulovlige) metoder kan med stort hell også benyttes på norske ebøker.)

Det er fortsatt stor forskjell i utvalget i de forskjellige Kindle-butikkene. Jeg har bøker som bare er tilgjengelig for kunder med adresse i én av hver disse: USA, Storbritannia og «Norge» (Jeg antar at Norge er samme utvalg som «EU», men jeg er ikke sikker.) Jeg ser det som helt nødvendig å kunne handle flere steder. Prisene varierer visst noe også.

Det går helt greit å bytte land mellom disse tre på Kindle-kontoen sin, for så handle der de har boken du er ute etter. Du må registrere seg med en adresse hvert sted for å kunne gjøre det, så kan du flytte rundt etter behov. Jeg anbefaler å velge å kjøpe og laste ned bøker til datamaskin (og ikke sende direkte til Kindle eller handle på Kindle) når det er avvik mellom hvor din Kindle befinner seg fysisk og hvor du handler. Hvis ikke kunne man iallefall tidligere risikere å få truende mail og bli tvangsflyttet av Amazon. Etter at boken er lastet ned én gang til datamaskin ser de ut til å slutte å bry seg om hvor Kindle er i verden for akkurat den boken, jeg har iallefall aldri hatt noen problemer med denne fremgangsmåten. YMMV.

Det er ikke sikkert dette vil fortsette å være problemfritt, da jeg prøvde å kjøpe en bok i den tyske butikken fikk jeg beskjed om at jeg måtte omregistrere min Kindle til Amazon.de for å kunne gjøre det. For Storbritannia er det så langt frivillig å omregistrere Kindle til Amazon.co.uk for å handle der. (Jeg er heller ikke sikker på om det spiller så mye rolle).

Ben "Building the Bezos Empire" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat