Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg synes dette er i overkant optimistisk. Selv brukte jeg den typiske: "Jeg overnatter hos en venninne." Og hun overnattet selvfølgelig hos meg. Jeg innser selvfølgelig at man ikke nødvendigvis må være Einstein for å skjekke opp dette, men det var også vanlig å drikke på: Korpsturer, turer med idrettslaget og konfirmasjonsleir(!). Ja, jeg gjorde det selvfølgelig ikke. :umusikalsk og anti-idrett: Hvordan skal foreldrene hindre slik drikking?
Ellers må jeg bare spørre dere som kunne tenke dere å servere alkohol i konfirmasjon: Kunne dere også ha servert alkohol i en ett-års dag? Hvis ikke, hva er forskjellen mellom ett-års dagen og konfirmasjonen?
Man kan f.eks gjøre som meg og min venninne, snike oss ut av vinduet for å gå på alene hjemme-fest midt på natta. Vi ble ved et uhell/uforsiktighet tatt, men rakk vel 2-3 ganger først.
Når det gjelder forskjell på alkohol i en ettårsdag og konfirmasjon, så er førstnevnte unaturlig for min del da det gjerne er kun kaker og kaffe, kanskje pølser i en ettårsdag, men i en konfirmasjon kan det gjerne være treretters middag.
|