Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 10:35   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Kommentaren er bra og jeg synes definitivt at pressetikk er noe som bør på dagsorden og at pressen bør gå i seg selv. Pressen har makt, definisjonsmakt og stor grad av påvirkning.

På den andre siden tror jeg kun det er bevisstgjøring av oss som forbrukere som kan skape endring. Hva ønsker vi av pressen? Hva slags journalistikk vil vi ha? Jeg er kanskje litt pessimistisk på det norske folks vegne, men jeg det er noe med at brød og sirkus selger mer enn dyptgående reflekterte artikler. Folk vil underholdes. Fete overskrifter tiltrekker og det er for mange slitsomt med nyanser. Det er lettere å forholde seg til enkle budskap og svart/hvitt. At såpass mange her til lands stemmer på Siv Jensen og partiet hennes tenker jeg er en slags bekreftelse på dette.

Ja pressen bør gå i seg selv, men vi som forbrukere må også gå i oss selv. Er vi lettsolgte til billige poenger og store tabloide overskrifter? Hva tiltrekkes vi av og hva forbruker vi av media?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat