Rehabilitering av bad
Vi skal fikse ene badet vårt, eller dvs vi skal betale noen for å gjøre det for oss. Jeg tenkte i utgangspunktet at vi skulle gjøre det så enkelt (rimelig) som mulig og i den forbindelse beholde varmekablene som er der i dag og droppe å flytte sluk og diverse for å skape merarbeid. Men så er spørsmålet, hva er holdbarheten på noe slikt, altså varmekablene, kan de vare i 30 år til, eller bør vi ta de også nå. Jeg antar at de er fra huset er bygget altså på 80 tallet. Og bør jeg flytte vaskemaskin og tørketrommel ned dit eller ikke. Det vil i tilfelle gi meg mer plass i naborommet til kjøkkenet (som jeg i tilfelle skal bruke til støvsugerslange og bøtter og vaskeutstyr) og hindre støy i stua når de går. Prisen bør jo sikkert være med på å bestemme også, men om den ikke er avgjørende vil jeg angre på at jeg ikke gjorde det når jeg hadde sjansen. Det som er bakdelen ved å flytte vaskemaskin og tørketrommel ned er jo at det blir lenger å frakte skittentøyet og kanskje jeg kommer til å glemme at jeg setter vasken på, det er jo litt upraktisk at den blir liggende inni der...
Dette ble veldig rotete, så takk om dere orket å lese. Jeg lover å komme med bilder etterhvert når det starter å skje noe, så langt har vi hatt to karer på befaring. (Endelig ( ) skal vi bli kvitt det siste rosa rommet i huset, de var alle rosa i mer eller mindre grad, da vi kjøpte huset for 8 år siden...) Og sant det er lurt å spandere på seg nytt bad i steden for ny bil (jeg har overtalt mannen).