Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-12, 08:20   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på "brød"?

Har du gode former? Brødbaking løste seg mirakuløst for min del da jeg kjøpte meg nye brødformer. Jeg aner ikke hvorfor.

Det jeg gjør nå er omtrent sånn: Blander det som står på pakken at skal i, bruker tørrgjær, solsikkeolje, vann og pen pk mel. Elter brødene ca 10 min (bruker som regel sånn poseblanding fra butikken). Deler deigen i 2. Former sånn ca en pølse og putter i forma og glatter litt på toppen. Setter dem inni stekovnen som står på 50 grader. Lar dem stå inni der en times tid. Skrur så opp varmen til 200 grader og lar det stå i 45 minutter. Tar det ut av ovnen og avkjøler på rist.

Prøvd eltefrie brød?