Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-07, 18:18   #228
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes det er ganske ille. Og jeg tror mange undervurderer seg selv når de drikker alkohol. Mange foreldre tror kanskje at det ikke merkes på de at de drikker 3 glass, og at de oppfører seg som edru. Men jeg vil tro at barn merker forskjell.

Og dette er nok ikke de foreldrene som har fyllefester hjemme hver helg, men som drikker en del til høytider, fordi det da er legitimt å feire. Jeg tror mange barn lider under dette også jeg.

Dette er jeg helt enig i.

Det er et vanskelig spørsmål dette her. Jeg mener at barn burde kunne se at god vin er naturlig til god mat i visse tilfeller, MEN det er også viktig å vise at det faktisk går ann UTEN.

Selv er jeg oppvokst med at det måtte drikkes i alle selskaper, noe som preger meg.

Jeg tror at jeg godt kunne servert vin - HVIS man serverer f.eks ett glass til hver, og stopper der. Jeg har mer noia for at noen drikker for mye, og at man derfor også må ha cognac til kaffen, baileys osv.

Jeg husker det som slitsomt at man MÅTTE ha øl og vin hver gang man skulle kose seg. Tro det eller ei, men alkoholen kommer fort i sentrum.