Kaloritelling - hva har du spist i dag?
Jeg har gått over fra lavkarbo til kaloritelling, fordi jeg ikke orker å være helt uten pasta, ris og poteter, og jeg er glad i knekkebrød.
Jeg spiser uansett ikke veldig store mengder av ovennevnte matvarer, men jeg vil ha litt, og unngår sukker, og mest mulig fett.
Tredelingsmodellen har jeg tro på, så følger den til middag. 1 del kjøtt/fisk/kylling etc, 1 del pasta/potet/ris og 2deler grønnsaker i en eller annen form, som salat eller andre grønnsaker.
Jeg spiser ikke godteri midt i uka, men bevilger meg litt på lørdagskvelden.
Ellers spiser jeg egentlig helt vanlig mat, og den samme maten som ungene mine, men i mye mindre mengder enn før. Jeg bruker magre varianter der det finnes, som karbonadedeig etc.
På denne måten klarte jeg å gå ned 10 kg til sommerferien. 3 av disse kiloene har sneket seg på igjen, så nå er det full skjerpings.
Frokost: 2 riskjeks med magerost og agurk, og et fiber knekkebrød m. lettere gulost og agurk fra Synnøve Finden - den magreste typen.
1 kopp te og et stort glass vann.
Lunsj: Det ble visst bare et eple i dag det...
Middag: Fiskegrateng, 1 liten potet og masse kokte gulrøtter, vann
Kveldsmat: 1 porsjon med Havre fullkornsflakes med Biola.
Jeg vet det er en del kalorier i Biola i forhold til skummet melk f.eks,. men hensikten helliger middelet - Biola er godt for magen min.
|