Sv: Supergode sko med god demping som samtidig ser kule ut til annet enn trening?
Alle joggesko med skikkelig demping ser ganske spraglete ut, stortsett. Men det lages jo noen modeller i feks svart fra tid til annen, men da må du nok lete litt. (Mener Asics har en ute nå. Heter 2010 hvis jeg ikke tar feil).
Men du kan jo feks kjøpe sko med kun demping i hel, da er det ikke så vanskelig. Nike har mange kuule som Missa nevner. Goretexskoene pleier være hakket mer nøytrale og de har også en serie med "crosstrainere".
Det ER også demping i selve materialet i forfoten selv om det ikke er lagt inn dempeputer der, men dette materialet er mer forgjengelig og dermed så mister det "futten" fortere.
Jeg ville anbefalt deg å få sjekket opp at fotstilling og steg er som normalt. Jeg fant ut etter en runde på løplabbet at føttene mine tipper veldig inn (overpronerer) når jeg går og en lege konstanterte at det ene benet var lenger enn det andre. Skikkelige såler kan dermed gjøre susen.Man kan kjøpe ferdige eller enda bedre: Få de støpt. Da er det også MYE lettere å finne fine sko, iom at man bare legger i egne såler som har demping i seg selv. Jeg ville også kjøpt to par var jeg deg. Gjerne litt forskjellige modeller, sånn at foten får avveksling.
Jeg har disse. De er i hovedsak fritidssko, men tåler en joggetur og. De har luftputer bak.

Sist redigert av Pastill : 10-04-07 kl 10:28.
|