Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Jeg for min del håper vi alle deler forum når alle har fått erfare foreldreskap til tenåringer. 
Det hadde vært noe ja.
Men selv vi tenårings foreldre har ulike erfaringer og så langt har jeg ikke følt at denne tiden har vært noe problem av noe slag tvert om.
Mulig det kommer en tøff tid men jeg har tro på en god dialog og åpenhet og kommer det problemer så får vi ta tak i det etterhvert.
Ser at endel som er skeptisk til akohol også har egne negative erfaringer både som tenåring og fra andre i familien. Men husk her er vi også ulike som personer og har ulik erfaring.
Selv hadde jeg foreldre som nøyde seg med et lite glass til god mat og fyll opplevde jeg aldri. Det har ikke mine barn opplevd heller. Et glass rødvin er ikke fyll for meg.
Og vi har ofte sammenkomster hvor alkohol slett ikke er med.
Her var det ikke snakk om servering men at de "få" gjestene som har kommet langveis fra og noen utenlands fra og som vi ikke har sett på mange år kunne forsyne seg selv litt ute ved koldtbordet. Utrolig at noen har tenkt å ta den lange veien hit.
Tviler sterkt på at andre ville legge så mye merke til det. Men som sagt så er det mulig vi dropper det. Vi andre skal jo ikke ha noe alikevel den dagen men unner at de få som vil kan kose seg med noe godt til maten.
|