Sv: Hvor vanskelig kan det være?
Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Her irriterer jeg meg over at Martine blir uttalt MArtine, med trykk på A-en.
Av tidligere svigerfamilie.
Hun heter MartIne, med trykk på I, på bergensk om dere "hører" hva jeg mener.
Som i Martin+E? Merkelig.
Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.
Spiller det noen rolle?
Jeg har vært på 60 kvm med min svigermor i 6 dager, så jeg er litt sliten av å gjenta til det kjedsommelige hva jeg tidligere har sagt om vår barneoppdragelse. "Får de ikke spise marsipan og drikke saft klokken 08.00? "
60 m2 med svigermor i mer enn 2 timer? Medalje og singel i posten! For en helt du er! 
Min svigermor ignorere også konsekvent alt jeg sier, og nekter å tro at sambo er enig med meg i disse tingene og at det er en filosofi bak oppdragelsen vår av ungen. Hun avskriver alt som "Mims rare/kjipe/gledesdrepende påfunn". Hvis hun følger noe av det vi har sagt, er hun veldig demonstrativ: "jaja, lille venn, da blir det ikke godteri til frokost, farmor får ikke lov av mammaen din, skjønner du..." 
Svigermor brukte mye krefter på å okke og oie over navnet vi hadde valgt, og fortelle alle at det var kjemperart og hvorfor kunne vi ikke valgt et pent et, som datteren til venninnen hennes som hadde kalt ungen for Charlotte? Og hun bruker også feil tonem. (Navnet er ikke SÅ rart, det er av typen Tora/Saga-norrønt.)