Tråd: Svartsopp
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-12, 07:53   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: svartsopp

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har alltid hørt at man skal bruke klor på svartsopp. Vi hadde det på badet i huset vi leide før vi flyttet hit vi bor nå, og den forsvant med klor ja.

Skyldes vel ofte fuktighet, slik at jeg ville sett på om jeg kunne gjøre noe for å få bedre gjennomlufting.

Bedre gjennomlufting trenger ikke å være løsningen på en fuktig del av året - det kan faktisk være behov for mindre gjennomlufting - i hvert fall om vi snakker om en kjeller der problemet er kondensering.

Skyldes vel alltid fuktighet.... Spørsmålet er mer om det kommer pga. direkte fuktpåkjenning, vann som trekker gjennom vegg eller om det er pga. f.eks. kondensering.

Kondensering nå skulle vel evt. måtte være ved svært høy luftfuktighet over tid, ettersom man har temperaturer ute forsatt som er ganske høye. Kjennere er naturligvis fortsatt påvirket og er luftfuktigheten høy nok kan man få et høyere kondenseringspunkt.