Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-12, 12:42   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bedt om å oppgi kortinformasjon på telefon fra Elkjøp

8-åringene kjøpte seg nye mobiler i Juni, og vi valgte å ta med en såkalt trygghetsforsikring. Så ramlet ene 8-åringen med telefonen i hånda, og skjermen knuste. telefon levert inn, og etter en tid fikk vi sms om at mobilen ikke lot seg reparere, og at han ville få et erstatningsmessig tilsvarende produkt.

Så nå nettopp ringer telefonen. Fra Elkjop, som opplyser at ny telefon kan sendes oss i posten. -Nei, så fint! Sier jeg da. Hun trengte "bare" et visa eller mastercard for å betale egenandelen først, og ba meg oppgi kortopplysninger, så ville det trekkes 295 kr fra kortet, og telefonen bli sendt.
-Oj, DET høres skummelt ut! Var min umiddelbare reaksjon.
Jeg ba om alternativer, og eneste som kunne tilbys var å hente den i butikk selv, men da måtte vi bergene lang ventetid. Estimert til ca 20 september.

Nå angrer jeg veldig på at eldste også kjøpte en sånn forsikring da han kjøpte telefon i går. For summen av forsikringen OG egenandelen hadde vi i grunnen nesten hatt råd til ny telefon lik den 8-åringen kjøpte seg. Så da sparte vi jo ikke noe på det. Og er det ikke litt mystifistisk å måtte gi fra seg kortdetaljer over telefon?!