Sv: Brodere?
Jeg er også flinkere til å brodere enn å faktisk bruke ting jeg har laget selv. Jeg har brodert siden jeg var 6 år gammel, først og fremst korsstingsbroderier, men har faktisk bare et eneste bilde hjemme selv. Det er et Ole Brumm-bilde jeg broderte i 8. klasse eller noe sånt. Ellers har jeg ofte brodert "bestillingsverk" og gaver. Det er også sjeldent at jeg slikt bort i gaver hvis jeg ikke er helt sikker på at mottakeren vil like det, nettopp fordi det er så mye arbeid i noe slikt.
Det største bestillingsverket jeg noen gang har laget, var bordkort til bryllupet til ei venninne av meg. Jeg laget mønsteret selv, inspirert av et fjell i hjemtraktene våre som hun alltid har likt godt og et tre som skulle symbolisere særegenheten i naturen i hjemtraktene til brudgommen. Jeg brukte over 4 timer på hvert bordkort og jeg mener å huske at det var litt over 90 stk totalt... Det er vel rimelig trygt å si at jeg var pittelitt lei av det mønsteret til slutt...
Ellers har jeg alltid flere enn ett prosjekt på gang samtidig: Gjerne en kombinasjon av små prosjekter som bursdagskort, julekort og julegavelapper (slikt som er kjekt å ha et lite lager av), og minst to større prosjekter. Det store prosjektet jeg holder på med nå, som jeg kanskje er mest fornøyd med er et bilde som heter "Twisted balloons" av Phil Davison. Det er et bilde som ser ut som to små barn som leker i sjøkanten og holder hver sin ballong i hånden, men når det er helt ferdig blir det også til en hodeskalle. Dette bildet blir nok høyst sannsynlig en gave til en venninne jeg har som elsker hodeskaller. Har ikke klart å finne et bilde av det online akkurat nå, men på denne linken er det noen eksempler på designs han har laget og som kommer fra samme bok som Twisted balloons:
http://www.craftycrafty.tv/2012/04/c...son_found.html
Ellers kjøper jeg nesten aldri broderistasj i Norge lengre, da jeg også synes utvalget er for dårlig. En av favorittbutikkene mine online er www.sewandso.co.uk. De har egentlig det meste man trenger, ikke trenger og ikke visste at man trengte når det gjelder brodering. 
Jeg har for øvrig utviklet min egen lille teknikk når jeg broderer korssting, så det blir korsting både på forsiden og baksiden (så langt det lar seg gjøre).