Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-12, 13:46   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Inntekter går inn i felles økonomi. Om mannen (dette gjelder bare ham) får bonus eller større summer overtidspenger og dermed tar seg råd til å kjøpe seg en dyr duppedings han ellers ikke ville hatt råd til, så er det selvsagt helt i orden, men det ville det jo vært om han hadde brukt av "vanlig" lønn også.

Jeg hadde ramlet rett på rygg (og ikke på en god måte ) om han hadde forventet seg takknemlighet eller annet i retur for at han brukte pengene sine på meg/oss - for det første pleier vi ikke å tenke på penger som "mine" eller "hans" i utgangspunktet, og for det andre krever det en del av meg også å gi ham mulighet til å jobbe overtid eller på annen måte gjøre en ekstra innsats som fører til bonus. Hvis noe, ville jeg synes det var mer rimelig om en del av pengene gikk til noe ekstra hyggelig for meg enn for ham.