Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-12, 09:04   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slår dere sammen juletradisjonene?

Man sørger for å finne en partner som er vant til samme julmiddag som en selv, dersom man har funnet en med tradisjon som tilsier at denne skal spises julaften. Derfor har jeg giftet med med en østlending med vestlandsgener, sånn at han ikke hadde det minste problem med at de er pinnekjøtt som serveres.
Eller, rettere sagt, så slapp jeg å måtte forholde meg til at det serveres noe annet, annehver jul. Vi har nemlig tiolbrakt annenhver jul hos min og hans familie. Etter 11 år sammen er muligens i år det året vi skal begynne å feire hjemme. Eller så blir det neste år. (Vi flyttet til mine hjemtrakter i sommer, etter ordinær turnus skal vi til svigers i jula, mulig vi drar siden vi allerede har flyttet til mine folk, men deretter er det slutt!)

Så sånn egentlig er det vel først når vi begynner å feire hjemme at noe annet enn "pynte det vi gidder, pakke alt vi får plass til, og ta til oss tradisjonene i det huset vi da oppholder oss" kan bli våre tradisjoner. Og da skal vi vel plukke litt herfra og litt derfra, sånn vi nå delvis har gjort allerede, det fungerer finfint ved at vi begge får velge de tradisjonene vi setter mest pris på. (Og begge er oppvokst med farge på juletrelysene, så vi har MASSE farger på vårt. Selv om våre foreldre med tiden har blitt ensfargede...)