Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-12, 14:39   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veien ut av kaos - en slags oppussingstråd

Nå skal jeg ta dere med på en guida tur innover i deler av huset.

Først har vi et trangt vindfang. Dette skal vi per i dag ikke pusse opp, men vi får prøve å rydde det litt bedre (gjelder forøvrig hele huset).

Så kommer vi inn i gangen. Tok desverre ikke bilder før vi begynte å rive, men det var samme mørkeblå tapet som i vindfanget. Rett frem er trapp ned til kjelleren. Til venstre går man mot stue/kjøkken, til høyre mot bad/soverom/ekstrastue (mitt fremtidige arbeidsrom).

Den kanten som stikker ut på venstre siden, er et bad som i grunnen ligger som en vorte midt i stue/kjøkkenet. Jeg hadde lyst til å fjerne badet, men det ble for dyrt.

Nå kikker vi inn til høyre. Dette er tilbygget fra 50-tallet. Her er det en gang der det var innebygde garderobeskap. Litt kule, men ganske upraktiske. Det er vegg mellom gang og gang (eh), denne skal vi rive for å få det mer åpent der vi kommer inn.

Rett til høyre er Pøbeln sitt soverom. Rett frem er vårt soverom. Ved siden av dette er det et lite bad, ned til høyre er det en stue som er første post i oppussingsprogrammet- Ned til venstre er det en liten trapp, ny liten gang, og Skatten sitt soverom.

Ja, vi har mye ganger.

Nå har vi bevegd oss til enden av gangen, og kikker inn i det som var en ekstrastue. Det skal det forsåvidt bli nå også, men jeg skal ha mitt arbeidssted der. Planen er stort arbeidsbord, og en liten salong der unger og gjester og de som vil kan sitte. Til nå har jeg hatt symaskin i kjelleren, og det er skvett umulig å snike seg unna mer enn 30 sekunder før noen roper.

Her er samme rommet, bildet tatt fra trappa. Vi har lagt nytt gulv, byttet et vindu og satt gips på veggene. Vannbåren varme i gulvet. Mangler litt lister og sånt, og å sette inn et enkelt hybelkjøkken (vi har det stående i bua), men ellers ganske ferdig.