Sv: NRK nå: Barnets beste
Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.
Jeg syns programmet var provoserende.
Eller vel, den ene saken syns jeg var provoserendes.
Hun barnevernsdama sier bio far var skikket som far og tvilte ikke på det. Men ville likevel at denne gutten på 2,5år, skulle bo i fosterhjemmer siden han kunne jo få voldsomme reaksjoner på å flytte. Og hun fostermora som sto å sutra og grein over gutten som skulle på dags samvær med sin far.
Vel, sorry, det er en av ulempene med og være fosterforeldre, du vet faktisk aldri hvor lenge barnet bor hos deg, og det er faktisk ikke ditt barn.
Ja, vel, netopp sett det, og kjente at jeg ble faktisk provosert, av den spesifikke saken.
Denne gutten har bodd hele sitt liv sammen med fosterforeldrene, de er tydelig sterkt tilknyttet hverandre og da er retselen for å miste ham selvsagt stor. Det ble også nevnt at fosterforeldrene var blitt forespeilet at dette var en plasering med tanke på oppvekst. Synes ikke det da er noe rart at at hun blir emosjonell når gutten reiser ut med far. Ja, det at man faktisk ikke vet hvor lenge et
fosterbarn blir boende og at det ikke er ditt barn er en av utfordringene med det å være fosterforeldre, men det gjør jo ikke at man knytter seg til barnet og blir lei seg om det må flytte. Det ville jo ikke vært menneskelig og det er jo det fosterforeldre er (nesten) helt vanlige mennesker.
|