Dette er en spørreundersøkelse. I Houston bodde jeg i leilighet i fire måneder. Jeg flyttet inn med bare sokkepar. Og underveis forsvant en haug med sokker. Virkelig en haug. Jeg trøstet meg med at de ville dukke opp igjen når jeg flyttet, for sokker kan jo ikke løse seg opp i tomme luften. De måtte jo ligge i en skuff, bak en sofa eller under en seng. Nå har jeg pakket ut alle eskene. Og flyttefolkene hadde tatt med seg alt. Virkelig alt. Vi snakker amerikanske stikkonktakter og søppelbøtta som stod utenfor. Men sokkene, de er enda borte. Så da lurer jeg på. Tror vi på Sokketrollet, han som bor i vaskemaskinen og tørketrommelen og spiser sokker? Og ledninger, lever de sitt eget liv? Det blir alltid krøll på dem. Hentet nettopp mac-laderen. Den har ligget stille under pulten på soverommet lenge og vel nå. Lang ledning. Og så var det knuter på dem. Ikke sånn "tvinnet en gang rundt sin egen akse"-knute, men trippelknuter og store vaser. Hvordan, liksom?? Så lever ledninger sitt eget liv eller finnes det helt naturlige forkaringer på hvordan ledninger slår krøll på seg og øreproppene er en eneste stor vase der det ser ut som om noen har forsøkt å knytte sløyfe på dem, mange ganger, når man tar dem opp av lomma.