Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-12, 11:16   #124
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Jeg synes mangel på respekt og toleranse overfor andres livssyn og tro er en uting, uavhengig om det er ateister, kristne eller muslimer det gjelder.

Også har jeg kommet frem til et svar på leksen, hvis vi fortsatt kan diskutere også den?

"Be så skal du få, let så skal du finne, bank på så skal det åpnes for deg". Jeg husker ikke hvor dette står, men tror i alle fall at det er i det nye testamentet.

Verset uttrykker for meg et håp om at løsninger kan finnes, samtidig som det understreker at man selv må lete etter dem. For meg trenger ikke dette å kobles til et guddommelig inngripen eller tro.

Jeg pleier å tenke på dette i situasjoner der ting føles fastlåste og håpløse, og det har gitt meg inspirasjon til å jobbe videre mot en løsning.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat