Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-12, 15:08   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby med melkeproteinallergi

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi lager jo alltid osteløs pizza men med hjemmelaget "ostesaus", men siden ungene ikke er så glade i grønnsaker på pizzaen og det blir litt kjedelig med bare ostesaus og tomatsaus på, så lager vi alltid pizzasnurrer til dem mens jeg og mannen spiser vanlig pizza. Funker gullfint og det føles litt mer spennende enn et vanlig osteløst pizzastykke.

Jeg og mannen lager denne pizzaen med noen få variasjoner, mens ungene altså får pizzasnurrer. På bildet der ligner de omtrent på Lilleleo sine. Men det er fordi mannen lager verdens beste pizzadeig, som funker kjempefint til pizza men ikke så veldig til pizzasnurrer siden den er så myk i konsistensen at det er vanskelig å rulle den. Men det går jo, selv om de ser ut som de gjør, ungene bryr seg jo ikke om det. De er kjempegode og jeg må alltid stjele et par av ungene.

Ostesausen er en knallfin erstatning altså, flere venner av meg har sagt de godt kunne laget slik pizza selv om de spiser ost til vanlig. Og det er ikke soya eller noe i den, for de som tenker på sånt. Det er nøtter i den da, cashewnøtter.

I dag har vi hatt barnebursdag hvor ungene lagde sin egen minipizza. Pizzabunene bakte jeg på forhånd av din foccaciaoppskrift.