Kartong som man surrer broderigarn rundt.
Enkelt filtjuletre.
Startet av LilleRosin 151 svar 30k visninger
Til nyesteHvordan får man tak i dette?Frøydis skrev:Hva med innestengte barn i såpe-dispenserne?
Darth skrev:Hvordan får man tak i dette?
Frøydis skrev:Ta vekk emballasjen på billigflasker med såpe. Klipp ut bilder av barna og lim på hvitt papir, så kopierer du det over på transperenter. Klipp ut og ha i dispenseren.
Darth skrev:Fantastisk - det må jeg prøve.
LilleRosin skrev:Jeg har heklet sitteunderlag som ble veldig fine. Superraske å lage - en kveld fremfor TV'n og du er i mål.
Jeg brukte Drops Eskimo, heklenål nr. 10. Tok utgangspunkt i Livs leketeppe, og heklet frem tom runde 16. Laget hank ved å hekle 18 fm, dobbelt.
Vasket på 40 grader, helt perfekte!
Dette så ut som noe jeg kanskje kunne klart. Hvordan blir de seende ut, har du bilde?Magnolia skrev:Jeg strikker luer til tantebarna. Planen er å lage en del av restegarn, jeg må redusere litt på garnlageret.Oppskriften til lue som passer til barnehagebarn er følgende:
Legg opp 90 m på pinne nr 4 (liten rundpinne). Strikk ribbestrikk 2 rett 1 vrang til arbeidet er ca 15 cm. Strikk sammen 2 rette, strikk 1 vrang, gjenta ut omgangen. Strikk 1 rett 1 vrang til arbeidet er ca 4 cm. Strikk deretter to og to masker sammen ut en omgang, strikk en omgang rett, deretter en omgang to og to masker sammen. Klipp tråden og trekk den gjennom de gjenstående maskene.
Høns skrev:Kan jeg også få følge deg Frøydis?
Keramikk elg (flat, bruk pepperkakeformer og lag til elstra mønster ved hjelp av en blondeduk/brikke)
Snøkule med egne bilder (tom kule fås kjøpt på Søstrene Grene)
Frøydis skrev:Prikk sendt. 🙂
Har de glasskuler på Søstrene Grene?
Kaija skrev:Frøydis, kan jeg få følge deg?
Foreløpig er vi ikke kommet langt, men vi er på vei. Gutta har plukket kongler som skal bli tennbriketter til pappan og bestefedrene. - Dyppe dem i stearin og pakke dem pent i små potteskjulerspann e.l. Hentet tips fra Epla-blad.
Logg inn for å svare i denne tråden.