"Min lærer"- greit eller ikke?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...artid=10054207
En elev er lei av dårlige lærere og har laget en nettside der man kan gå inn og gi læreren sin karakterer. Til tross for at lærere legges inn med fullt navn, skole og fylke og det allerede har vært mange eksepler på grove innlegg, vil ikke datatilsynet gjøre noe for å stoppe siden, siden det er "greit så lenge det sparkes oppover." Jeg tenker at dette åpner for uante muligheter for å vurdere andre yrkerspersoner åpent på nettet også, og gleder meg til "Min lege" eller "Min rørlegger" dukker opp.
Fra spør til alvor- jeg er uenig i at det ikke finnes kanaler der elever kan vurdere lærerene sine- vi har både Undervisningsevaluering (lokalt på skolen )og Elevundersøkelsen (hele landet) der man har rikelig med mulighet til å gi anonym og direkte tilbakemelding til den enkelte lærer. Hvis disse (de saklige) tilbakemeldingene ikke fører til endring (og det synes jeg absolutt er dumt, for noen har nok god grunn til å klage) er det jo systemet som må endres. Jeg for min del tro ikke det kommer noe godt ut av dette initiativet her. 
|