Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 02:01   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)

Jeg reagerer litt på at du KAN kvantifisere alle de eksemplene du gir om diskriminering av kvinner, uten å nevne at det KAN være andre årsaker til noen av det tallene, også.
Vi kan altså med selvfølgelighet gå ut ifra at kvinner er nøyaktig like opphengt i karrierejag, både innenfor det private næringsliv og politikk, og legger like mye jobb/tid i å klatre. Gjerne på bekostning av familie?
Ikke helt sikker på at jeg kjøper den, altså, spesielt ikke i lys av at dette karrierejaget, på bekostning av familien, er en av tingene vi menn til stadighet får kjeft for.

Når det er ekstremt få menn som har hovedomsorgen for barna stilles det spørsmålstegn ved verdien av tallene, fordi dette i en del tilfeller kan være egne valg, mens de andre eksemplene ikke på noen måte kan gjenspeile prioriteringer hos den enkelte, men helt og holdent er et resultat av kjønnsdiskriminering?
Den eneste jenta jeg kjenner i egen bransje som jobbet like idiotisk mye som meg i starten av karrieren, klatret minst like fort og tjente vel strengt tatt en del mer enn meg, uten at jeg sier at det er en trend, heller.

Edit: Jeg ER enig i at en del av diskrimineringen mot menn er vanskelig å sette tall på, det var ikke poenget mitt, men ser med undring at det ikke stilles spørsmålstegn om "renheten" i tallene på diskriminering av kvinner.

Sist redigert av Sir Limpalot : 03-10-12 kl 02:14.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat