Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 08:42   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forkynnelse - Jehovas vitne

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, jeg vil tro en som ikke er døpt kan gå sammen med en som ikke er døpt, særlig hvis man er ung. Jeg var jo med min far på feltet da jeg var liten og begynnelsen på ungdomsårene.

Men man plikter ikke å gå i felttjeneste om man ikke er døpt og man har heller ikke inngått en avtale om å følge bibelen ovenfor Jehova. Dåpen betyr veldig mye for vitnene og det gjøres heller ikke i en håndvending. Man har bibelstudie, har samtaler med de eldste og deltar aktivt på møtene i forkant.

Da trur eg min bror ikkje er døpt enda men er i førebuing til dette. Han går i alle fall i bibelstudier, har samtalar med dei eldste og er en bidragsytar på møta. Eg har lyst å overvære dåpen av han men eg trur kanskje ikkje det er lov?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Er det den broren eg kjente ein gong, eller har du fleire?

Berre en bror.