Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 10:19   #7
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)

Neida, jeg sier ikke at alle forskjellene kan forklares med forskjellige prioriteringer hos menn og kvinner, men kan vi være enige om at det kan være en del av forklaringen?
Nå ser jeg altså ikke det som en grunn til å slutte å jobbe for likestilling, men som en nyansering av debatten, for noe av problemet er at den blir så inn i hampen svart/hvitt!

Andre eksempler som går på holdninger: En reklame for Peppes (tror jeg det var) ble laget i to versjoner, en med en lettkledd jente i hovedrollen, en med en lettkledd gutt.
Handlingen var den samme og ingen av dem så ut som om de levde på pizza, for å si det sånn.
Gjett hvilken av dem som ble stoppet, og hvorfor?
Jeg skrev et lengre brev til likestillingsombudet (som jeg selvfølgelig ikke finner igjen) som ikke klarte å gi noe godt tilsvar på hvorfor.
Spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde som følge av kroppsidealer i media tilhører nemlig unge jenter, ikke gutter.

Hvor er tallene på vold mot menn i hjemmet?
Når det er snakk om vold i hjemmet er det jo alltid mannen som er voldelig, er det ikke?
Jeg tror de langt fleste tenker det.
Det er ikke lett for menn å fortelle om vold når man kan forvente å bli mistrodd og latterliggjort.

http://www.nkvts.no/biblioteket/Side...elasjoner.aspx

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat