Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 10:53   #11
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

I vår ikke så oppdaterte lokalavis har det vært flere artikler om vold mot menn og hva krisesenteret gjør for å møte og hjelpe denne gruppen. Det samme gjelder gutter og kroppsbilde. At holdningene blant "folk flest" ikke henger med her, er jeg enig i. Det gjelder også vold mot kvinner. Og spiseforstyrrelser uansett kjønn.

Jeg synes det har blitt mye større bevissthet rundt diskriminering av menn de siste årene, så jeg er ikke enig i at dette er svart/hvitt. Og jeg synes Acsa skriver mye klokt.

Acsa gjør som regel det.
Mulig bevisstheten rundt diskriminering av menn er blitt større, men selv her inne (som er et fora jeg har mer enn gjennomsnittlig tiltro til) møtte jeg en masse motstand mot mine historier om å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn. De fleste hadde enellerannen mothistorie hvor det eller det hadde vært vanskelig for mor også, og underkjente derfor min opplevelse av gang på gang på gang å måtte kjempe for ting som var enkelt for mor.
Det var tilogmed enkelt for mor, men vanskelig for meg, på tross av at det var jeg som hadde den daglige omsorgen!

Polyanna: Takk, du har skjønt det og eksempelet ditt med hvem barnehage/skole tar kontakt med er YPPERLIG.
Skolen var fullstendig klar over at det var jeg som hadde den daglige omsorgen, men allikevel...
Mesterlig oppsummert når det gjelder vold, også.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat