Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 10:56   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Acsa gjør som regel det.
Mulig bevisstheten rundt diskriminering av menn er blitt større, men selv her inne (som er et fora jeg har mer enn gjennomsnittlig tiltro til) møtte jeg en masse motstand mot mine historier om å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn. De fleste hadde enellerannen mothistorie hvor det eller det hadde vært vanskelig for mor også, og underkjente derfor min opplevelse av gang på gang på gang å måtte kjempe for ting som var enkelt for mor.
Det var tilogmed enkelt for mor, men vanskelig for meg, på tross av at det var jeg som hadde den daglige omsorgen!

Polyanna: Takk, du har skjønt det og eksempelet ditt med hvem barnehage/skole tar kontakt med er YPPERLIG.
Skolen var fullstendig klar over at det var jeg som hadde den daglige omsorgen, men allikevel...
Mesterlig oppsummert når det gjelder vold, også.

Du møtte ikke massiv motbør. Du møtte mange kvinner som hadde opplevd det samme som deg og dermed sa at det neppe var kjønn som var forskjellsårsaken her - siden menn og kvinner opplevde det samme. Når en mann og en kvinne opplever den samme uretten så er det soleklart en urett - men den er ikke kjønnsdelt.

At skolen tar kontakt med mor er jo helt på bærtur teit når de vet hvem som har omsorgen. Der er jeg helt enig med deg.

Svar med sitat