Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-12, 21:02   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Håndarbeid] Toving, hvor vanskelig kan det være?

Jeg skal forsøke meg på toving av tøfler, og synes det virker skummelt å skulle kjøre det gjennom en maskinvask. Etter som jeg har forstått, så er det forskjell på hvor mye de forskjellige maskinene tover, og på hvor mye hver enkelt garnsort tover. (Det er jo duket for så utrolig mange bommerter!)

Nå kunne jeg sikkert ha kjørt den forsiktigste varianten med 30 grader og halv sentrifugering for sikkerhets skyld, men jeg har jo liksom heklet den der store tøffelen da, og har ikke lyst til å risikere å få dukketøfler av det. Så da tenkte jeg at: "Hvor vanskelig kan det egentlig være å tove det for hånd?" Ungene tover jo sånne ull-baller i barnehagen, liksom.

Så, kan jeg tove det for hånd? Lunkent vann og grønnsåpe sammen med litt gnikking?